lördag 7 mars 2020

Inspirerad

Jag har känt mig mer och mer inspirerad i min utövning sedan året började. En del av det hänger säkert ihop med att jag än en gång har lyckan att arrangera Cirkelgemenskap och snart är det bara en månad kvar tills retreaten går av stapeln. Men en del av det har också att göra med att jag har återfått min lust att läsa.

Jag utökade min bokhylla i höstas och den fick tillskott igen denna vecka. Nu har jag en hel hylla med böcker som jag ser fram emot att läsa. En del av dem har jag redan hunnit påbörja och några är redan lästa. En del är i flitig användning. Jag får så många nya idéer och tankar från dessa böcker om vad jag kunde göra så jag vet inte när jag ska hinna prova på allt.


Det här är min (huvud) skuggbok. Den är ett massivt hantverk utförd av min vän Herr Varg.

Som bäst har jag också börjat skriva i en ny skuggbok. Jag har inte övergivit min "huvudbok" men den är så stor att den är svår att ta med sig t.ex. till en retreat. Så när jag märkte att jag hade en gammal A5-formats bok hemma som var helt oanvänd (och som jag tror att jag någon gång i tiden köpt för att vara min framtida skuggbok) så tänkte jag att det var dags att skapa en rese-vänlig version.

Medan jag suttit och skrivit (har plitat ner kanske 30 sidor handskriven text än så länge) så har jag lyssnat på musik som inspirerar mig. Ett av de första hedniska stycken jag riktigt minns att jag hörde var I hear you calling av Chalice and Blade. Deras album finns bl.a. på Spotify. Jag kunde lyssna på låten på repeat för den är så lugnande. Jag gillar hur de använder delar ur Charge of the Goddess i låten.

Jag vet inte om jag har så mycket mer att säga just nu. Vädret utanför är så trist så jag har inte lust att gå ut, men ska nog göra det trots allt. Senare idag kommer Fenris på besök hit och då ska vi förbereda vissa saker inför Cirkelgemenskap Ostara 2020.

Väl mött!
~Stella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar